تزریق ژل و بوتاکس  

پوست جوان و سالم حاوی مقدار زیادی ماده مرطوب و طبیعی به نام اسید هیالورونیک است. با گذشت زمان، نور خورشید و عوامل دیگر می توانند میزان این ماده را در پوست کاهش دهند.

ساختار طبیعی مولکول اسید هیالورونیک بسیار شبیه به اسفنج است. وظیفه اصلی آن جذب آب است که باعث افزایش حجم پوست می شود. به این ترتیب، هیالورونیک اسید را می توان به عنوان یک مرطوب کننده داخلی برای پوست در نظر گرفت. با افزایش سن میزان هیالورونیک اسید در پوست کاهش می یابد و چین و چروک ظاهر می شود.

پرکننده ها را می توان با استفاده از پرکننده های اسید هیالورونیک به پوست بازگرداند.

لازم به توضیح است که ژل ها یا فیلرهایی که امروزه استفاده می شود همگی اسید هیالورونیک هستند و به مرور زمان جذب می شوند و اثرات ژل های قدیمی که دائمی هستند و از مواد مصنوعی ساخته شده اند پس از مدتی از جای خود خارج می شوند و گلوله ندارند. .

خط خنده خطی است که از بینی به دهان می رسد. اکثر افرادی که می خواهند ژل تزریق کنند، می خواهند خط لبخند عمیق تری داشته باشند.



تنوع و برجسته سازی لب ها با تزریق ژل و فیلر

خط دیگری که می توان از روی ژل اصلاح کرد، خطی است که به پایین گوشه دهان کشیده می شود. این خطوط گاهی باعث شل به نظر رسیدن پوست می شوند. به مرور زمان به دلیل انقباض مکرر لب ها خطوط عمودی در اطراف لب ظاهر می شود. اما عوامل محیطی مانند قرار گرفتن در معرض نور خوب، سیگار کشیدن و استرس نیز در پیدایش این خطوط نقش دارند.

یکی دیگر از کاربردهای رایج فیلرها و تزریق ژل، روانکاری و برجسته سازی است. لب ها و گونه ها نقش بسیار زیادی در زیبایی چهره دارند و امروزه افراد به راحتی می توانند از فیلرها برای برجسته سازی گونه ها یا اصطلاحاً کاشت گونه و لب استفاده کنند.

تزریق ژل یک روش سرپایی است که با بی حسی موضعی در کلینیک قابل انجام است. تا 24 ساعت پس از تزریق، بیمار باید از فعالیت بدنی شدید خودداری کند و در معرض گرما یا نور زیاد خورشید قرار نگیرد. درد، قرمزی و تورم خفیفی ظاهر می شود که مزاحمتی ایجاد نمی کند و برطرف می شود. کمپرس سرد به کاهش تورم ناحیه تزریق شده کمک می کند.

با توجه به اینکه ژل های جدید کیفیت بالایی دارند و از سازمان های نظارتی مربوطه مانند سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز گرفته اند، تزریق این ژل ها معمولاً عارضه مهمی ندارد

عوارض جانبی تزریق ژل یا فیلر

درمان با ژل اسید هیالورونیک به طور کلی به خوبی قابل تحمل است و هیچ عارضه جانبی ندارد.

درد در حین تزریق با استفاده از بی حسی موضعی به حداقل می رسد. پس از درمان، محل درمان ممکن است متورم، قرمز و دردناک باشد که معمولاً ظرف چند روز بهبود می‌یابد. آلرژی به اسید هیالورونیک بسیار نادر است.

محل تزریق ممکن است کمی کبود، قرمز یا متورم باشد که معمولا در عرض چند روز برطرف می شود.

ملاحظات پزشکی تزریق ژل یا فیلر

 

اثر تزریق ژل اسید هیالورونیک بلافاصله پس از تزریق شروع می شود و در عرض یک هفته کامل می شود، یکی دیگر از مزایای این بازگشت سریع به کار است.

ژل هیالورونیک اسید پس از تزریق به تدریج تجزیه شده و جذب می شود. در بیشتر موارد، ژل بین شش تا هجده ماه دوام دارد و در صورت نیاز باید درمان را تکرار کرد.

پس از تزریق ژل نیازی به مراقبت خاصی نیست و نیازی به استراحت نیست و فرد بلافاصله به زندگی روزمره باز می گردد.

امروزه از سه نوع پرکننده پوست برای سفت کردن صورت متقاضیان استفاده می شود که موقت و نیمه دائمی هستند.

فیلرها و ژل‌های مبتنی بر اسید هیالورونیک اثرات موقتی دارند، در حالی که تزریق فیلر با سایر فیلرها می‌تواند نتایج طولانی‌تری داشته باشد.

انواع ژل و فیلر پوست

کلاژن

کلاژن یک ماده طبیعی حاوی پروتئین است که ساختار پوست را تقویت و تقویت می کند. کلاژن اولین پرکننده ای بود که به بازار عرضه شد، اما با معرفی اسید هیالورونیک از محبوبیت ژل کاسته شد.

اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک نیز مانند کلاژن یک ماده طبیعی است که می تواند برای پر کردن و حجیم کردن بافت ها استفاده شود.

رسوبات کلسیم

این فیلر از اسید هیالورونیک سنگین تر و متراکم تر است و به لایه های عمیق تری زیر پوست تزریق می شود. به دلیل وجود این ماده در استخوان، تزریق هیدروکسی آپاتیت کلسیم معمولاً پاسخ ایمنی یا واکنش آلرژیک ندارد.

 


مزایای تزریق فیلر پوستی

پرکننده های پوستی مزیت بیشتری نسبت به سایر درمان ها دارند. یکی از این مزیت ها این است که احتمال واکنش آلرژیک بسیار کم است زیرا مواد متعلق به بدن شما هستند یا بسیار شبیه به آنها هستند. از آنجایی که همه افراد به طور طبیعی اسید هیالورونیک تولید می کنند، اکثر افراد کاندیدهای خوبی برای تزریق فیلر پوستی هستند.

مزیت دیگر فیلرهای پوستی این است که هیچ برشی ندارند، بنابراین زمان بهبودی بسیار کوتاه‌تر است. بیماران می توانند به محض اتمام درمان، با کم یا بدون زمان استراحت، مطب ما را ترک کنند و بلافاصله پس از آن به روال روزانه خود بازگردند.

فیلرهای پوستی موادی نرم و ژل مانند هستند که به زیر پوست تزریق می شوند. آنها می توانند تعدادی از نگرانی های رایج از جمله صاف کردن حلقه های عمیق زیر چشم، بلند کردن استخوان گونه، حجم دادن به لب ها، صاف کردن خطوط لب و چین های نازولبیلال (چین هایی که از کناره بینی تا گوشه های دهان کشیده می شوند را برطرف کنند. ) و جوان سازی دست ها.

هنگامی که علائم پیری آشکار می شود، بسیاری از افراد به دنبال نوعی درمان زیبایی برای کند کردن یا مبارزه با این روند هستند. بسیاری از مردم به اشتباه بر این باورند که تکنیک های تهاجمی تنها نوع درمانی است که می تواند تفاوت قابل توجهی در ظاهر پیری صورت آنها ایجاد کند. خوشبختانه، گزینه های درمانی مانند تزریق فیلر پوستی در دسترس هستند و مزایای قابل توجهی نسبت به روش های زیبایی شناخته شده دارند.

پرکننده:

فیلرها موادی هستند که برای از بین بردن فرورفتگی یا چین در هر ناحیه از بدن و همچنین برای افزایش حجم و شکل نواحی مختلف به خصوص صورت برای زیبایی بیشتر تزریق می شوند. فیلرها ممکن است طبیعی باشند، مانند چربی استخراج شده از بدن بیمار و تزریق در ناحیه مورد نیاز، یا ممکن است مانند پرکننده های اسید هیالورونیک باشند.

پرکننده های مصنوعی به سه دسته دائمی، نیمه دائمی و موقت تقسیم می شوند.

پرکننده های دائمی به دلیل عوارض زیاد کمتر مورد استقبال قرار می گیرند. پرکننده های موقت عمر کوتاهی دارند و حداکثر یک تا دو ماه ماندگاری دارند. اما فیلرهای نیمه دائمی عمر کوتاهی دارند زیرا مانند پرکننده های دائمی کوتاه مدت نیستند و مانند پرکننده های دائمی عوارض بالایی دارند و بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. آنها انقلابی در زمینه زیبایی ایجاد کرده اند و دوام آنها می تواند از ماه ها تا سال ها متفاوت باشد.

رایج ترین پرکننده های نیمه دائمی می توانند ژل های هیالورونیک اسید با ماندگاری چهار تا دوازده ماه، هیدروکسی آپاتیت کلسیم با ماندگاری 15 تا 24 ماه و پرکننده های پلی لاکتیک اسید با ماندگاری 24 ماه باشند.

پرمصرف ترین ژل های دنیا ژل های هیالورونیک اسید هستند و مهم ترین دلیل آن این است که این ژل ها کمترین حساسیت را دارند .مدت زمان ماندگاری ژل های هیالورونیک بسته به غلظت ژل، اندازه ذرات ژل، عمق تزریق و برند ژل ،متفاوت است و سطح متابولیسم و سبک زندگی فرد از 4 تا 6 ماه متغیر است.

عوارض تزریق فیلر:

عوارض تزریق فیلر به دو دسته کلی عوارض زودرس و دیررس تقسیم می شوند.

عوارض زودرس

عوارض اولیه عمدتاً شامل کبودی، تورم، درد است و معمولاً در عرض چند روز از بین می‌رود، اما یکی از عوارض مهم و نسبتاً خطرناک، ایسکمی زودرس است که به دلیل تزریق ژل داخل وریدی یا فشار بیش از حد ژل شایع نیست. سرخرگ ها و سرخرگ های ناحیه می توانند جریان خون را مسدود کنند و اگر چه توسط پزشک تزریق کننده مورد توجه قرار نمی گیرند، می توانند منجر به نکروز ناحیه شوند، اما اگر درمانگر در زمان تزریق توجه زیادی به موضوع داشته باشد، حتی اگر ایسکمی باشد. به راحتی قابل تحمل است، در صورت نیاز ماساژ یا آنزیم درمانی را انجام دهید.

مهم ترین چیزی که مشتریان باید در نظر داشته باشند این است که به سرعت پزشک خود را از هرگونه تغییر رنگ محل تزریق، به ویژه سفید شدن یا ترکیب رنگ سفید و قرمز در محل تزریق مطلع کنند.

عوارض دیررس

دسته دوم از عوارض تزریق فیلر، عوارض دیررس است که می تواند ندول، گرانولوم، فیبروز اطراف ژل و حتی آبسه باشد که شایع نیستند و ممکن است چندین ماه پس از تزریق ایجاد شوند که همگی قابل درمان هستند.

کاربرد پرکننده ها

مهمترین کاربرد فیلرها در زیبایی فرم دهی زاویه فک، فرم دهی و حجم دهی گونه، پرکردن خطوط خنده،  تحلیل حفره ها و سوختگی زیر چشم، فرم دهی لب و حجم دهی می باشد.

از آنجایی که ژل های هیالورونیک اسید به تدریج جذب می شوند. برای ماندگاری طولانی تر، توصیه می شود که مقادیر کمتری را هر شش ماه یک بار نسبت به تزریق اولیه به عنوان یک لمس برای جبران کمبود ناشی از میزان جذب ژل در این دوره، تزریق کنید.

مهمترین موارد منع تزریق ژل عبارتند از:

بارداری، عفونت یا آسیب به محل، اختلالات خونریزی، اگزمای منطقه ای، دیابت و سایر بیماری های مزمن کنترل نشده، سابقه حساسیت به پرکننده.




جایی که می توانیم از پرکننده های پوستی استفاده کنیم

·      خطوط خنده چشم و پای کلاغی

·      خطوط لب و ماریونت

·      حجم دهی و فرم دهی لب

·      خطوط بینی به دهان - چین های بینی

·      خطوط لبخند روی گونه ها

·      فرورفتگی های چانه

·      خطوط اخم بین ابروها

·      پشت دست

پس از پایان درمان فیلر، می توانید خیلی سریع به روال معمول خود بازگردید. درمان دردناک نیست و ما از کرم بی حس کننده صورت استفاده می کنیم تا تزریق های کوچک تا حد امکان راحت باشد. پرکننده های پوستی نتیجه فوری می دهند و صورت شما بلافاصله جوان تر و نرم تر به نظر می رسد.

پرکننده های پوستی راه حل دائمی نیستند اما اثرات مثبت آن باید حدود 12 ماه باقی بماند.

تزریق ژل یا اسید هیالورونیک می تواند به عنوان پرکننده پوست برای بهبود قوام پوست و درمان زخم های پوستی ناشی از زخم، اسکار یا خطوط عمیق استفاده شود.

از تزریق ژل برای بزرگ کردن لب ها، گونه ها و چانه استفاده می شود

خطوط صورت که با اسید هیالورونیک اصلاح می شوند عبارتند از:

§      خط اخم بین ابروها (خطوط گلابلار)

§      خطوط عمودی اطراف دهان معمولا در افراد سیگاری (Perioral Lines)

§      خطوط گوشه (خطوط ماریونت)

§      خطوط مقدم

§      زخم های پوستی

§      چین و چروک چشم (خطوط اطراف چشم)

§      خطی که از بینی به گوشه دهان متصل می شود (شیارهای نازولبیال)

§      چانه و گونه ها

§      لب های شفاف و حجیم

§      جای زخم و آکنه

§      چند زخم صورت

پرکننده های پوستی

فیلرهای پوستی از ماده طبیعی به نام اسید هیالورونیک تشکیل شده اند. HA به طور طبیعی در بدن یافت می شود و هنگامی که به پوست تزریق می شود خطوط و چین و چروک ها را پر می کند.

با گذشت زمان، صورت به طور طبیعی از طریق حالات مکرر صورت و از دست دادن کلاژن شروع به خط و شیار شدن می کند. پرکننده های پوستی برای بهبود ظاهر پوست با خطوط و چین و چروک های متوسط ​​ناشی از این کاهش خاصیت ارتجاعی با افزایش سن استفاده می شود. پرکننده های پوستی را می توان با بوتاکس ترکیب کرد تا ظاهری کاملاً جوان داشته باشد.

زمینه:

بهبود بافت پوست صورت یک روش محبوب در زنان مسن است. روش های استفاده از اسید هیالورونیک تثبیت شده (S-HA) برای بهبود بافت پوست باید از روش های حجم دهنده متمایز شود. تزریق داخل پوستی S-HA فواید زیادی دارد، مانند ایمن بودن از آمبولی، سهولت تزریق بالا و بهبود چشمگیر در بافت و آبرسانی پوست. HA جزء اصلی ماتریکس خارج سلولی است و هیدراتاسیون پوستی می تواند به مقابله با اثرات پیری کمک کند. هنگامی که درم با استفاده از S-HA به خوبی هیدراته شود، سالم تر به نظر می رسد و این اثر می تواند بیش از نیم سال باقی بماند. تکنیک های مختلف تزریق داخل جلدی گزارش شده است، مانند تزریق دستی، تکنیک بلانچینگ و استفاده از انژکتور خودکار با سوزن های متعدد.

فیلرهای تزریقی پوست چیست؟

هیالورونیک اسید (HA)

هیدروکسی لاپاتیت کلسیم (CaHA)

پلی ال لاکتیک اسید

پلی متیل متاکریلات (PMMA)

تزریق چربی اتولوگ

 

 

فیلرهای صورت چیست؟

فیلرهای صورت مواد مصنوعی یا طبیعی هستند که به خطوط، چین‌ها و بافت‌های صورت تزریق می‌شوند تا ظاهر چین و چروک‌ها را کاهش داده و پری صورت را که با افزایش سن کاهش می‌یابد، بازگردانند.

به این مواد تزریقی پرکننده های پوستی، ایمپلنت های تزریقی، پرکننده های چین و چروک و پرکننده های بافت نرم نیز گفته می شود. از آنها برای پاک کردن خطوط لبخند، حجیم کردن گونه ها و لب ها و اصلاح جای آکنه استفاده می شود.

اکثریت قریب به اتفاق فیلرها قابل جذب هستند. بنابراین، آنها نتایج موقتی را ارائه می دهند که بسته به محصول و شخص، از ماه ها تا چند سال طول می کشد.

برخی از پرکننده ها به عنوان دائمی به بازار عرضه می شوند و می توانند تا چندین سال دوام بیاورند.

 

انواع مختلفی از فیلرهای پوستی وجود دارد. رایج ترین انواع عبارتند از:

1.      هیدروکسی لاپاتیت کلسیم

نام های تجاری عبارتند از: Radiesse

کلسیم هیدروکسیل لاپاتیت به طور طبیعی در استخوان های انسان یافت می شود و یک ترکیب معدنی مانند است. اغلب برای موارد زیر استفاده می شود:

چین‌های متوسط ​​تا شدید مانند چین‌های بینی، خطوط مایونت و خطوط اخم

افزایش پری گونه ها و سایر خطوط صورت

بهبود حجم در نواحی ضایعات صورت، مانند مواردی که ممکن است در افراد HIV مثبت که داروهای خاصی مصرف می کنند رخ دهد

هیدروکسی لاپاتیت کلسیم به صورت بیوسنتزی تولید می شود، به این معنی که از حیوان یا فرآورده های حیوانی استفاده نمی شود. این امر خطر واکنش آلرژیک را کاهش می دهد و نیازی به آزمایش پوستی نیست. این نوع پرکننده پوستی به‌عنوان نتیجه بسیار طبیعی شناخته شده است، عوارض جانبی نادر است. این پرکننده پوست اولین بار در دندانپزشکی و جراحی ترمیمی مورد استفاده قرار گرفت و دارای سابقه ایمنی طولانی است.

2.     اسید هیالورونیک

نام های تجاری عبارتند از: Captique ، Esthélis 


، Elevess ، Hylaform ،

 Juvederm ،  Perlane 


، Prevelle ، Puragen ، Restylane

تزریق اسید هیالورونیک می تواند برای بهبود کانتور پوست و کاهش فرورفتگی های پوست به دلیل زخم، جراحت یا خطوط استفاده شود. می توانید پیشرفت های بالقوه چشمگیری را برای موارد زیر مشاهده کنید:

§      جای جوش

§      فرورفتگی گونه

§      پای کلاغ در گوشه چشمانت

§      خطوط لبخند عمیقی که از کناره بینی تا گوشه های دهان امتداد می یابند (همچنین به نام شیارهای نازولبیال نیز شناخته می شوند)

§      خطوط اخم بین ابروها

§      خطوط ماریونت در گوشه های دهان

§      تعریف مجدد حاشیه لب

§      اسکارهایی از جمله سوختگی، آکنه و زخم های ناشی از زخم

§      خطوط عمودی روی دهان

§      خطوط نگران کننده ای که روی پیشانی شما می گذرد

اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است که در بدن شما یافت می شود. غلظت های بالا در بافت های همبند نرم و در مایع اطراف چشم شما یافت می شود. همچنین در برخی مایعات غضروفی و ​​مفصلی و همچنین در بافت پوست وجود دارد.

 اکنون به یکی از محبوب ترین انواع پرکننده های تزریقی تبدیل شده است. اگر این اصطلاح آشنا به نظر می رسد، به این دلیل است که همان ماده اغلب به مفاصل دردناک افراد مبتلا به آرتریت تزریق می شود تا درد را کاهش دهد و بالشتک بیشتری ایجاد کند.

3.    پلی آلکیلیمید

نام های تجاری عبارتند از: Aquamid

پلی آلکیلیمید یک پرکننده پوستی نیمه دائمی است و اغلب توسط جراحان پلاستیک برای موارد زیر استفاده می شود:

چین و چروک های عمیق تر مانند چین های بینی یا اسکارهای افسرده را درمان کنید

لب های نازک را حجیم کنید

تقویت استخوان گونه و خط فک و جایگزینی حجم از دست رفته صورت به دلیل افزایش سن

پلی آلکیلیمید واکنش بسیار کمی با بافت انسانی دارد، به این معنی که زیست سازگار است و نیازی به آزمایش آلرژی نیست

پس از تزریق، یک لایه نازک کلاژن به آرامی در طی حدود یک ماه در اطراف آن تشکیل می شود. ژل در نهایت به طور کامل احاطه می شود. یک روش واحد می تواند حجم زیادی تزریق کند. این محصول که تصور می شود در طول زمان کاملاً پایدار است، حتی در صورت لزوم می توان آن را حذف کرد.

4.     پلی لاکتیک اسید

نام های تجاری عبارتند از: Sculptra

پلی لاکتیک اسید یک پرکننده پوستی مصنوعی است که به صورت شما تزریق می شود و باعث تولید کلاژن در بدن شما می شود. این نوع پرکننده پوست به عنوان محرک شناخته می شود. این ماده غیر سمی و زیست تخریب پذیر بیش از 40 سال است که به عنوان ماده بخیه استفاده می شود.



اسید پلی لاکتیک به خوبی در نیمه پایینی صورت شما کار می کند و برای موارد زیر استفاده می شود:

خطوط ناشی از خنده را پر کنید

لب های نازک را حجیم کنید

چین های عمیق بینی را درمان کنید

این ماده بر خلاف سایر فیلرهای پوستی است زیرا نتایج فوری ایجاد نمی کند. در عوض، تولید کلاژن بدن شما را تحریک می کند، بنابراین نتایج به تدریج در طی چند ماه ظاهر می شوند.

احتمالاً برای دستیابی به نتایج دلخواه خود به حدود سه درمان ماهانه نیاز خواهید داشت. با هر درمان، کلاژن خود شما دوباره تحریک می شود. سپس ممکن است چهار تا شش هفته طول بکشد تا اثر کامل را ببینید.

تزریق فیلر پوستی

همانطور که از نام آن پیداست، تزریق فیلر پوستی نوعی درمان ضد پیری است که شامل تزریق مواد مختلف، معمولا اسید هیالورونیک، به صورت برای ایجاد ظاهری صاف تر است. تزریق فیلر پوستی ایمن، موثر و نسبتاً ارزان است که مزیت قابل توجهی نسبت به تکنیک های تهاجمی تر است.

فرآیند

اگرچه هیچ دو فیلر پوستی دقیقاً شبیه هم نیستند، اما خود روش اساساً یکسان است. یک ماده در یک ژل صاف مخلوط می شود که در جایی که لازم است برای کمک به حجیم شدن صورت تزریق می شود. در این فرآیند، خطوط ریز و چین و چروک ها صاف می شوند و پوست صورت اغلب مرطوب تر می شود.

نکته ای که باید در نظر گرفت این است که اثرات تزریق فیلر پوستی دائمی نیست. برای حفظ نتایج ضد پیری خود، باید برای ویزیت های بعدی مراجعه کنید. برخی از پرکننده های پوستی بیشتر از بقیه دوام دارند و برخی برای درمان نواحی خاصی از صورت مناسب تر هستند.

عوارض جانبی فیلرهای صورت

عوارض جانبی رایج

سرخی

ورم

درد

کبودی

خارش

راش

عوارض جانبی نادر

در حالی که کمتر شایع است، باید از عوارض جانبی زیر آگاه باشید:

عفونت

نشت پرکننده از طریق محل تزریق

ندول های اطراف محل تزریق که ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد

گرانولوم، نوعی واکنش التهابی به پرکننده

حرکت پرکننده از یک ناحیه به ناحیه دیگر

آسیب به عروق خونی

کوری، که زمانی رخ می دهد که پرکننده به شریان تزریق می شود و جریان خون به چشم را مسدود می کند.

مرگ بافت، به دلیل مسدود شدن جریان خون

پرکننده های پوست برای همه مناسب نیستند. پرکننده های پوستی ممکن است برای افرادی که شرایط خاصی دارند، مانند اختلالات خونریزی یا برخی آلرژی ها، مناسب نباشد. اگر ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما تأیید کرد که پرکننده‌های پوستی گزینه‌ای برای شما هستند، بدانید که همه محصولات پزشکی مزایا و خطراتی دارند. بنابراین با یک ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی دارای مجوز کار کنید که در زمینه تزریق پرکننده‌های پوستی مجرب است، در مورد پرکننده‌ها، آناتومی، مدیریت عوارض آگاه است و مهم‌تر از همه، قبل از دریافت درمان، خطرات و فواید آن را به شما می‌گوید.

فیلرهای پوستی چیست؟

فیلرهای پوستی مواد ژل مانندی هستند که به زیر پوست تزریق می شوند. فیلرهای پوستی برای ایجاد ظاهری صاف یا پرتر یا هر دو طراحی شده اند.

 FDA فیلرهای پوستی را به عنوان ابزار پزشکی تنظیم می کند. همانطور که در کارآزمایی‌های بالینی گزارش شده است، اثرات بیشتر پرکننده‌های پوستی تایید شده توسط FDA موقتی هستند، زیرا از موادی ساخته شده‌اند که بدن در نهایت تجزیه و جذب می‌کند. برای حفظ اثر مطلوب، ممکن است لازم باشد روش تزریق تکرار شود.

خطرات پرکننده های مورد تایید FDA

مانند هر روش پزشکی، استفاده از پرکننده های پوستی خطراتی دارد. اکثر عوارض جانبی گزارش شده در کارآزمایی های بالینی و مراقبت های پس از فروش در مدت کوتاهی پس از تزریق رخ می دهد و در عرض چند هفته از بین می رود. در برخی موارد، عوارض جانبی ممکن است هفته ها، ماه ها یا سال ها بعد ظاهر شوند.

خطرات رایج عبارتند از:

کبودی

سرخی

تورم

درد

لطافت

خارش

راش

مشکل در انجام فعالیت ها (فقط در صورت تزریق به پشت دست مشاهده می شود)

افراد باید قبل از دریافت پرکننده های پوستی ساخته شده با مواد خاص، به ویژه مواد مشتق شده از حیوانات، مانند کلاژن، از نظر آلرژی آزمایش شوند.

 

تزریق ناخواسته به رگ های خونی

جدی ترین خطر مرتبط با پرکننده های پوستی تزریق تصادفی به رگ خونی است. پرکننده ای که وارد رگ خونی می شود می تواند باعث نکروز پوست (مرگ بافت)، سکته مغزی یا کوری شود. در حالی که احتمال وقوع این اتفاق کم است، اما اگر اتفاق بیفتد، عوارض ناشی از آن می تواند جدی و دائمی باشد.

 

آیا تزریق ژل درد دارد؟

مانند تمام درمان های تزریقی، ممکن است ناراحتی در این روش وجود داشته باشد. اگر نگرانی هایی دارید، آنها را با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در میان بگذارید، زیرا راه های موثری برای مدیریت آن در طول درمان وجود دارد.

چقدر زمان میبرد تا نتایج مشاهده شود؟

بلافاصله پس از درمان،به صاف کردن خطوط و چین و چروک های حک شده مانند خطوط لب عمودی در بالا و اطراف لب کمک می کند.

هزینه تزریق ژل چقدر می باشد؟

قیمت تزریق ژل یا فیلربستگی به  عوامل مختلفی از جمله: منطقه مورد درمان (بستگی به اینکه در چه ناحیه ای حجم دهی صورت می گیرد)و تعداد تزریقات مورد نیاز،متفاوت می باشد، برای مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت با کارشناسان ما در کلینیک پوست و مو مروارید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

                                                         46894217    -  09120197244