• >> رفع موهای زائد به صورت دائمی

    لیزر موهای زائد یک روش عمل زیبایی محبوب برای افرادی است که از وکس و تراشیدن موهای زائد خسته شده اند.

     

     

     

    این فرایند شامل تابش نور متمرکز در فولیکول های مو است، سپس رنگدانه مو نور را جذب می کند و می سوزاند.

    این فرآیند شدید، فولیکول های مو را از بین می برد و برای خلاص شدن از شر موهای زائد صورت، موهای روی پاها و موهای زائد ناحیه بیکینی استفاده می شود. موهای زیر بغل نیز با استفاده از روش لیزر قابل برداشتن هستند.

     

     

     

    اکثر افراد تمایل دارند تا از شر موهای زائد خود برای همیشه خلاص شوند اما واقعیت این است که هیچ روش 100٪ تضمینی برای از بین بردن دائمی موهای زائد وجود ندارد.

     

    >> آیا می توان از شر موهای زائد برای همیشه راحت شد؟

    لیزر موهای زائد یک عمل زیبایی برای از بین بردن موهای زائد در طولانی مدت می باشد که باعث آسیب دیدن یا از بین رفتن فولیکول مو می شود. با این حال، مو ممکن است دوباره رشد کند، خصوصاً اگر در طول عمل laser hair removal فولیکول آسیب دیده مو از بین نرود.

    به همین دلیل، بسیاری از پزشکان در حال حاضر لیزر موهای زائد را به عنوان راه حلی مناسب برای از بین بردن موهای زائد در طولانی مدت عنوان می کنند.

    لیزر موهای زائد از نور برای هدف قرار دادن رنگدانه در موهای فرد استفاده می کند. در طی عمل زیبایی لیزر موهای زائد نور از زیر ساقه مو به داخل فولیکول مو عبور می کند. گرمای ناشی از نور لیزر، فولیکول موهای زائد را از بین می برد و مو دیگر نمی تواند رشد کند.

     

    >> زیبایی پوست و خلاصی از موهای زائد با لیزر موهای زائد

    لیزر موهای زائد در سال های اخیر بسیار محبوب بوده است و پیشرفت هایی در فناوری لیزر باعث شده است که برای همه نوع رنگ مو و پوست مناسب باشد.

     

    اگر چشم انداز برداشتن موهای زائد و داشتن پوست صاف برای شما جذاب است، ممکن است بخواهید اکنون سرمایه گذاری خود را روی laser hair removal شروع کنید.

    لیزر موهای زائد با هدف قرار دادن فولیکول موهای زائد کار می کند. انرژی نور حاصل از لیزر وارد پوست می شود و توسط ملانین اطراف فولیکول مو جذب می شود.

    ملانین به طور طبیعی در فولیکول موهای زائد وجود دارد و هنگامی که در مرحله مناسب رشد مو با لیزر هدف قرار گرفتید، فولیکول موهای زائد بیش از حد گرم می شود و آسیب می بیند و از رشد بیشتر مو جلوگیری می کند.

    مزیت اصلی laser hair removal این است که به طور بالقوه در زمان و هزینه در روش های جایگزین از بین بردن موهای زائد مانند اپیلاسیون، اصلاح و ژیلت باعث صرفه جویی می شود.

    لیزر موهای زائد علاوه بر فواید زیبایی شناختی، دارای برخی از مزایای پزشکی نیز می باشد. این موارد شامل پیشگیری از موهای زائد است که گاهی اوقات می تواند منجر به جوش و آبسه شود.

     

    >> آیا نتایج به دست آمده از لیزر موهای زائد دائمی است؟

    برداشتن مو از یک فولیکول مو نابود شده دائمی است. با این حال، افرادی که تحت عمل زیبایی لیزر موهای زائد قرار می گیرند، می توانند انتظار داشته باشند که برخی از موهای زائد موجود در منطقه مورد نظر دوباره رشد می کنند.

    با گذشت زمان، می توان مجدداً موهای زائد منطقه را درمان کرد تا تعداد موهای زائدی که دوباره رشد می کنند کاهش یابد. در بعضی موارد، حتی ممکن است همه موهای زائد از بین بروند.

    رشد مو یا عدم رشد مو بستگی به عوامل بی شماری از جمله ژنتیک فرد بستگی دارد. بیشتر افراد متوجه می شوند که وقتی موها دوباره رشد می کنند، سبک تر و کم تراکم تر از قبل است.

    این امر به این دلیل است که حتی اگر laser hair removal منجر به از بین بردن دائمی موهای زائد نشود اما به فولیکول مو آسیب می رساند و باعث نازک تر و کم تراکم شدن موهای زائد می شود.

    اگر یک فولیکول مو آسیب دیده از بین نرود، در نهایت مو مجدداً رشد می کند. از بین بردن هر فولیکول مو می تواند دشوار باشد، بنابراین بیشتر افراد شاهد رشد مجدد مو هستند.

    هنگام انجام لیزر موهای زائد، امکان درمان مجدد آن وجود دارد، بنابراین افرادی که می خواهند تمام موها را از بین ببرند ممکن است به چندین درمان نیاز داشته باشند.

     

    در بعضی موارد، موها ممکن است خیلی سبک، خیلی کوتاه یا در برابر درمان مقاوم باشند. در این موارد، فرد ممکن است روش های دیگر از بین بردن موهای زائد را انتخاب کند.

    در صورت از بین رفتن فولیکول مو، لیزر موهای زائد دائمی است. هنگامی که فولیکول مو فقط آسیب دیده باشد، در نهایت مو مجدداً رشد می کند.

    میزان زمان لازم برای رشد مجدد مو بستگی به چرخه منحصر به فرد رشد مو در افراد دارد. بعضی از افراد موهایی دارند که سریعتر از سایرین رشد می کنند.

    بیشتر افراد می توانند در طی چند ماه انتظار رشد مجدد مو را داشته باشند. وقتی این اتفاق بیفتد، آن ها می توانند برای درمان های مجدد اقدام کنند.

     

    >> چه راهکاری برای دائمی بودن نتایج لیزر موهای زائد وجود دارد؟

    به طور کلی برای دائمی شده اثرات laser hair removal هشت جلسه در طی چهار تا هشت هفته، برای اکثر مناطق کافی است. پزشک متخصص شما فرکانس و قدرت درمان با لیزر را برای مطابقت با پاسخ شما تنظیم می کند.

    یک جلسه در هر قسمت از بدن حدود 15-60 دقیقه طول می کشد. مناطق کوچکتر صورت سریعتر انجام می شوند. برای مثال، درمان لب فوقانی، دو دقیقه طول می کشد تا لیزر شود.

    اگرچه متقاضیان لیزر موهای زائد برای دیدن نتایج دائمی و کامل باید تمام جلسات را تمام کنند، اما حتی پس از اولین جلسه تفاوت قابل ملاحظه ای در رشد مو ایجاد می شود.

    به طور کلی لیزر موهای زائد توسط سازمان های غذا و دارو برای رفع دائمی مو تأیید نشده است زیرا می توانند برای مدت طولانی و با چندین درمان باعث کاهش و از بین بردن موهای زائد شود.

     

    >> مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد برای ماندگاری بیشتر نتایج

    به مدت یک یا دو روز پس از لیزر laser hair removal ناحیه تحت درمان پوست شما مانند آفتاب سوختگی به نظر می رسد و احساس سوختگی می کنید. کمپرس و مرطوب کننده های خنک ممکن است کمک کنند.

    ممکن است چند ساعت اول بعد از laser hair removal قرمزی و تورم را متوجه شوید. برای کاهش هرگونه ناراحتی، یخ را در ناحیه تحت درمان قرار دهید. اگر بلافاصله پس از لیزر موهای زائد، واکنش پوستی داشته باشید، پزشک ممکن است یک کرم استروئید را در ناحیه درمان شده اعمال کند

    پس از لیزر موهای زائد و بین درمان های برنامه ریزی شده از قرار گرفتن به مدت طولانی در معرض نور آفتاب به مدت شش هفته و یا طبق دستور پزشک خودداری کنید. روزانه از یک ضد آفتاب با SPF حداقل 35 درصد استفاده کنید.

     

    شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو مروارید با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد لیزر موهای زائد صورت مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره 09120197244تماس بگیرید.

    همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.