لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد از پرطرفدارترین روش های رفع موهای ناخواسته بدن است که باعث خلاص شدن از سالن های اپیلاسیون، تیغ، مومک، موبر و دستگاه اپیلیدی شده است .لیزر موهای زائد، سلول هاى ريشه (فولیکول) مورا هدف قرار داده و از بين مى برد، به همين دلیل تاثير لیزر موهای زائد، بلند مدت و دائمى است.همچنین لیزر موهای زائد روشی مناسب و غیرتهاجمی برای از بین بردن دائمی موهای زائد صورت یا بدن است. این باعث می شود پوست نرم تر و ابریشمی تر از اپیلاسیون ، الکترولیز یا تیغ باشد و یک روش ملایم است که می تواند مناطق بزرگتر را با کمترین ناراحتی و بدون خرابی درمان کند.

عملکرد لیزر موهای زائد
نور لیزر هر چیزی که تیره‌رنگ باشد را تحت تاثیر قرار می دهد. با حرارت دادن و سوزاندن موی تیره‌رنگ داخل فولیکول مو، خود فولیکول نیز آسیب می‌بیند و از بین می‌رود.
 درکلینیک لیزرموهای زائد در شهرقدس قبل از درمان لیزر موهای زائد ، محافظ  چشم بر روی چشمان شما قرار می گیرد تا از آسیب به قرنیه یا شبکیه چشم جلوگیری کند. موهایی که تحت درمان قرار می گیرند ، تا چند میلی متر از سطح پوست کوتاه می شوند. برای محافظت از لایه های خارجی پوست شما ، از ژل سرد یا دستگاه خنک کننده مخصوص استفاده می شود.این امر همچنین با تسهیل نفوذ نور لیزر از طریق پوست ، درمان را موثرترمی کند.


                                                  


انواع دستگاه ها درکلینیک مروارید
تعدادی دستگاه برای از بین بردن موهای زائد با لیزر در مرکزلیزرموهای زائد در شهرقدس  وجود داردکه بسته به نوع پوست ، ضخامت و رنگ مو ، اندازه و محل ناحیه تحت درمان  اندازه نقطه و عرض پالس از یک یا ترکیبی از دستگاه های زیر استفاده می شود.


لیزر الكساندریت
لیزر دایود
 Nd: YAG
دستگاه های نور پالسی شدید
 



لیزر الکساندریت برای انواع پوست شفاف
این لیزر با یک طول موج خاص تنظیم می شود که یک نور قرمز تولید می کندکه به دلیل داشتن سیستم خنک کننده یکپارچه که گرمای اضافی تولید شده توسط لیزر را از بین می برد ، امکان درمان راحت را فراهم می کنند.

ND: YAG ودایود برای پوست های متوسط و تیره
یک طول موج ساطع می کند روی ملانین موجود در مو موثر است و بدون ایجاد آسیب پوستی ، پیاز مورا از بین می برد. همراه با سیستم خنک کننده پوست ، درمان راحت است و از پوست محافظت می شود

IPL
مخفف نور شدید پالسی است که  نوعی نور درمانی است که برای درمان چین و چروک ، لکه های پوستی و موهای زائد استفاده می شود.
 همچنین بدون آسیب رساندن به لایه بالایی (اپیدرم) به لایه دوم پوست (درم) نفوذ می کند ، بنابراین آسیب کمتری به پوست شما وارد می کند.
سلول های رنگدانه ای موجود در پوست شما انرژی نوری را جذب می کنند که به گرما تبدیل می شود. گرما رنگدانه ناخواسته را برای از بین بردن کک و مک و سایر نقاط از بین می برد. یا برای جلوگیری از رشد مجدد مو ، فولیکول مو را از بین می برد.

چه نوع پوستی برای لیزر موهای زائد بهتر است؟
نوع ایده آل مو برای لیزر موهای زائد ، پوست روشن باریشه ضخیم است. با این حال ، با تغییر در فن آوری ، لیزر موهای زائد می تواند بر روی برخی از انواع موهای نازک تر تاثیرگذار باشد. بهترین کاندیدها برای از بین بردن موهای زائد کسانی هستند که پوست کم رنگ و موهای تیره دارند.
   

                                                          

                                                                                                                                                                 
چند جلسه لیزر لازم است؟
تعداد جلسات لیزر موهای زائد به تفکیک افراد متفاوت است. طبق کلینیک لیزرموهای زائد  در شهرقدس ، بیشتر افراد بین شش تا هشت جلسه لیزر درمانی نیاز دارند. همچنین فاصله بین جلسات یک ماه است و این بدان معنی است که چرخه کامل درمان ممکن است تا 9 ماه طول بکشد.