لیزر موهای زائد چگونه کار می کند؟

لیزر موهای زائد یک جایگزین مناسب برای دردسر اصلاح منظم، اپیلاسیون یا کندن منظم است، با یک دوره درمانی که باعث کاهش دائمی رشد موهای ناخواسته به مشتریان می شود. لیزر موهای زائد با گرم کردن فولیکول های مو برای جلوگیری از رشد موهای جدید عمل می کند.

لیزر موهای زائد فولیکول های مو در حال رشد را از بین می برد، بنابراین برای برخی از مشتریان می توان گفت که نتیجه نهایی حذف دائمی موهای زائد است. لیزر موهای زائد فقط فولیکول‌های در حال رشد را تحت تأثیر قرار می‌دهد و هیچ تأثیری روی فولیکول‌های موی خفته یا در حال استراحت ندارد. پس از لیزر موهای زائد، ممکن است رشد موهای جدید از فولیکول‌های مویی که در زمان درمان رشد نکرده‌اند، ایجاد شود.

موفقیت آن به دو عامل اصلی یعنی رنگ مو و نوع پوست بستگی دارد.

یک جلسه لیزر موهای زائد روی لب های بالایی کمتر از یک دقیقه طول می کشد. با این حال، چندین جلسه طول می کشد تا نتایج واقعی را ببینید و به طور کلی باید 4-6 هفته در بین درمان ها صبر کنید. قسمت‌های مختلف بدن دارای سرعت رشد متفاوتی هستند و بنابراین بسته به ناحیه تحت درمان ممکن است طولانی‌تر یا کوتاه‌تر طول بکشد. به طور کلی، لیزر موهای زائد یک فرآیند نسبتا سریع است که نواحی کوچکتر، مانند لب بالایی، ممکن است چند دقیقه طول بکشد و حذف موهای زائد بزرگتر، مانند پشت یا قفسه سینه، ممکن است یک ساعت یا بیشتر طول بکشد.

مزایا و معایب لیزر موهای زائد چیست، سوال رایجی است که مشتریان ما از ما می پرسند. حقیقت این است که وقتی نوبت به از بین بردن موهای زائد بدن می رسد، گزینه های زیادی دارید. شما می توانید همه چیز را به سرعت اصلاح کنید، اما موها در عرض چند روز دوباره رشد می کنند. می‌توانید از کرم‌های موبر استفاده کنید که در عرض چند دقیقه موها را حل می‌کنند، اما این کرم‌ها بویی بد دارند. اگر می خواهید موهای زائد کامل تری را از بین ببرید، ممکن است اپیلاسیون را در نظر گرفته باشید که مو را از ریشه می رباید و فولیکول مو را می کند. موها تا هفته‌ها دوباره رشد نمی‌کنند، اما اپیلاسیون یک فرآیند دردناک است، و زمانی که مو دوباره رشد می‌کند، خارش شدیدی ایجاد می‌کند. لیزر موهای زائد می‌تواند پاسخی باشد که به دنبال آن بودید.

در نهایت، این ما را به لیزر موهای زائد می رساند، یک گزینه محبوب حذف موهای نیمه دائمی که به فولیکول مو آسیب می رساند تا رشد مو را به حداقل برساند. لیزر موها را منحصراً با تمرکز روی سلول‌های رنگدانه‌ای که در فولیکول مو قرار دارند شناسایی می‌کند و باعث می‌شود که لیزر تمام طول فولیکول و ریشه مو را بسوزاند.

علیرغم موفقیت بالای لیزر موهای زائد، فولیکول های مو در نهایت بهبود می یابند. این باعث تولید موهای جدید می شود. برای اطمینان از بهترین نتایج ممکن، باید چندین جلسه درمانی را پشت سر بگذارید.




شما باید در هر جلسه شرکت کنید: برای به دست آوردن بهترین نتایج باید با درمان ها سازگار باشید.


در افراد با پوست تیره کمتر موثر است: LHR روی پوست‌های روشن با موهای تیره بهتر عمل می‌کند زیرا تضاد بین رنگ پوست و رنگ مو به لیزر اجازه می‌دهد تا به راحتی نواحی مورد نظر را بگیرد. در بیماران با رنگ پوست تیره، پوست غنی از رنگدانه با فولیکول مو برای جذب انرژی لیزر رقابت می کند.

 

مزایا لیزر موهای زائد:

1. سریع است

اگر راه حل سریعی است که به دنبال آن هستید، لیزر موهای زائد سریع ترین راه برای خلاص شدن از شر موهای زائد است.

شما باید چندین جلسه درمانی داشته باشید، اما بیشتر جلسات فقط چند دقیقه طول می کشد. هرچه ناحیه درمان کوچکتر باشد، زمان کمتری را زیر لیزر می گذرانید.

2. درد کمتری نسبت به سایر روش های حذف مو دارد

حذف موهای زائد با لیزر بسیار کمتر از آن چیزی است که بیشتر مردم فکر می کنند. بسیاری از مردم آن را با احساس کوبیدن یک نوار لاستیکی به پوست برابر می دانند.

بسته به آستانه درد، ممکن است کمی احساس ناراحتی کنید، اما جلسات آنقدر سریع هستند که اکثر افراد تحمل آن را آسان می دانند.

3. دقیق است

فناوری لیزر فوق العاده دقیق است و لیزر موهای زائد را برای افرادی که به دنبال هدف قرار دادن و حذف چند تار موی خاص هستند ایده آل می کند.

این آن را به گزینه ای عالی تبدیل می کند، حتی اگر به دنبال حذف نواحی کوچک مو از اطراف ابرو، لب بالایی، بینی، خط بیکینی یا خط مو هستید.

4. می تواند موها را از هر قسمتی از بدن حذف کند

به جز مژه ها، لیزر موهای زائد را می توان در هر قسمتی از بدن انجام داد.

مخصوصاً برای ناحیه پشت و بیکینی که دسترسی به آن با تیغ سخت است و اپیلاسیون آن بسیار دردناک است، ایده آل است.

5. از رشد موهای زائد جلوگیری می کند

تراشیدن، اپیلاسیون و سایر روش‌های حذف موهای زائد می‌تواند باعث رشد موهای زائد شود. اگر مستعد موهای زائد هستید، لیزر موهای زائد یک گزینه عالی است.

با از بین بردن موها در ریشه، هرگز نگران رشد مجدد موهای مزاحم یا حلقه شدن مجدد آن به داخل بدن و رشد نخواهید بود.

6. شما را از تحمل رشد مجدد نجات می دهد

برخی از روش ها، مانند اپیلاسیون و کندن، مستلزم آن است که در بین جلسات کمی رشد مجدد را تحمل کنید. با لیزر موهای زائد می توانید همیشه از پوستی صاف و بدون مو لذت ببرید.

این روش از بین بردن موهای زائد با رنگ‌های تیره‌تر روی پوست‌های روشن بهترین کار را دارد. این به این دلیل است که لیزرها ملانین (رنگ) مو را هدف قرار می دهند. حتی اگر برخی از موها برداشته نشوند، روشن شدن رنگ آنها می تواند ظاهر مو را روی پوست کاهش دهد.

برخی از موهای شما نیز ممکن است در عرض چند روز پس از اولین جلسه درمان ریزش کنند.

چرا جلسات پیگیری لازم است؟

درمان های بعدی برای استفاده حداکثری از لیزر موهای زائد ضروری است. تعداد دقیق لیزرهای نگهدارنده در افراد مختلف متفاوت است. اکثر افراد بین چهار تا شش جلسه لیزر درمانی نیاز دارند.

شما همچنین باید هر کدام را شش هفته فاصله بیندازید - این بدان معناست که چرخه کامل درمان می تواند تا نه ماه طول بکشد.

 

بعد از هر جلسه، احتمالاً متوجه موهای کمتری خواهید شد. هر مویی که باقی می ماند یا بازسازی می شود نیز از نظر بافت و رنگ روشن تر خواهد بود. پس از جلسه اولیه، تعداد موها بین 10 تا 25 درصد کاهش می یابد. نرخ کاهش پس از آن بهبود خواهد یافت، اما همچنین متفاوت خواهد بود.

علاوه بر این، برای بهترین نتایج، احتمالاً به جلسات تعمیر و نگهداری گاه به گاه نیاز خواهید داشت. اینها به اطمینان از عدم بازسازی فولیکول های مو کمک می کنند. بسته به نیازهای فردی شما، ممکن است یک یا دو بار در سال پس از دور اولیه کامل لیزر درمانی به یک جلسه نگهداری نیاز داشته باشید.

یکی از گزینه های آسان لیزر موهای زائد است. انرژی لیزر یک روش اثبات شده برای کاهش موهای زائد پوست شماست. نتایج لیزر موهای زائد ماندگار است، عوارض جانبی برای پوست و مو حداقل است. 6-9 جلسه طول می کشد تا نتیجه مطلوب حاصل شود و درمان ماهی یک بار انجام می شود.

بیایید نگاهی دقیق‌تر به لیزر موهای زائد بیندازیم و بررسی کنیم که آیا این گزینه درمانی برای شما مناسب است یا خیر

چه کسی کاندیدای مناسب برای لیزر موهای زائد است؟

برخلاف بسیاری از اطلاعات نادرست موجود، افرادی که رنگ پوست تیره‌تر دارند می‌توانند با خیال راحت و موثر لیزر موهای زائد را انجام دهند.

موهای قهوه ای و سیاه که ضخیم هستند معمولاً بهترین نوع مو برای از بین بردن با فناوری لیزر هستند.

هدف قرار دادن موهای بلوند یا قرمز روشن با لیزر دشوار است و نتایج در این رنگ‌آمیزی موثر نیست.

لیزر برای از بین بردن موهای زائد صورت، ساق پا، چانه، پشت، بازو، زیر بغل، خط بیکینی و سایر نواحی مفید است.

بازیابی و خطرات

برای یک یا دو روز پس از آن، ناحیه تحت درمان پوست شما شبیه آفتاب سوختگی به نظر می رسد. کمپرس های خنک و مرطوب کننده ها ممکن است کمک کنند. اگر صورت شما درمان شد، می توانید روز بعد آرایش کنید مگر اینکه پوستتان تاول زده باشد.

در طول یک ماه آینده، موهای تحت درمان شما می ریزند. برای کمک به جلوگیری از تغییرات موقت در رنگ پوست درمان شده، در ماه بعد از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

سایر عوارض جانبی بالقوه تورم، قرمزی و جای زخم است. تاول ها نادر هستند. جای زخم دائمی یا تغییر رنگ پوست نادر است.

خطرات عوارض جانبی با نوع پوست، رنگ مو، برنامه درمانی و رعایت مراقبت های قبل و بعد از درمان متفاوت است. شایع ترین عوارض لیزر موهای زائد عبارتند از:

تحریک پوست. ناراحتی موقت، قرمزی و تورم پس از لیزر موهای زائد ممکن است. هر گونه علائم و نشانه ها معمولا در عرض چند ساعت ناپدید می شوند.

به ندرت، لیزر موهای زائد می تواند باعث ایجاد تاول، پوسته پوسته شدن، زخم یا سایر تغییرات در بافت پوست شود. سایر عوارض جانبی نادر عبارتند از سفید شدن موهای درمان شده یا رشد بیش از حد مو در اطراف مناطق تحت درمان، به ویژه در پوست های تیره تر.

پزشک همچنین دستورالعمل های خاصی را برای آماده شدن برای لیزر موهای زائد ارائه می دهد. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

دور ماندن از آفتاب. توصیه های پزشک خود را برای اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید قبل و بعد از درمان دنبال کنید. هر زمان که بیرون می روید، از یک ضد آفتاب با طیف وسیع SPF30 استفاده کنید.

روشن کردن پوست شما از هرگونه کرم پوستی بدون آفتاب که پوست شما را تیره می کند خودداری کنید. اگر اخیراً برنزه شده یا پوست تیره‌تری دارید، پزشک ممکن است کرم سفیدکننده پوست را نیز تجویز کند.

اجتناب از سایر روش های حذف موهای زائد. کندن، اپیلاسیون و الکترولیز می تواند فولیکول مو را مختل کند و حداقل چهار هفته قبل از درمان باید از انجام آنها خودداری کرد.

پرهیز از داروهای رقیق کننده خون از پزشک خود در مورد مصرف چه داروهایی مانند آسپرین یا داروهای ضد التهابی قبل از انجام عمل بپرسید.

نتایج

موها فوراً نمی ریزند، اما در طی چند روز تا چند هفته می ریزند. این ممکن است شبیه رشد مداوم مو باشد. درمان‌های مکرر معمولاً ضروری هستند زیرا رشد و ریزش مو به طور طبیعی در یک چرخه اتفاق می‌افتد و لیزر درمانی با فولیکول‌های مو در مرحله رشد جدید بهترین کار را دارد.

نتایج به طور قابل توجهی متفاوت است و پیش بینی آن دشوار است. اکثر مردم حذف موهای زائد را تجربه می کنند که چندین ماه طول می کشد و ممکن است سال ها طول بکشد. اما لیزر موهای زائد حذف دائمی موهای زائد را تضمین نمی کند. زمانی که موها دوباره رشد می کنند، معمولا رنگ آنها ظریف تر و روشن تر است.

برای لیزر موهای زائد آماده شوید

از بین بردن موهای زائد با استفاده از لیزر موهای زائد می تواند به ویژه برای مشتریانی که برای اولین بار مراجعه می کنند، دلهره آور باشد. هر چند ممکن است دلهره آور باشد، اکثر ارائه دهندگان خدمات برنامه ای دارند که به شما کمک می کند اولین تجربه شما را به یاد ماندنی تبدیل کنید. در یک قرار ملاقات حضوری که در آن یک متخصص زیبایی شناسی پوست، سابقه پزشکی و مناسب بودن شما برای درمان را ارزیابی می کند، از شما استقبال می شود. با این حال، باید توجه داشته باشید که خطرات بالقوه ای دارد و باید قبل از انتخاب خدمات لیزر موهای زائد، بررسی ها و اعتبارنامه ها را بررسی کنید. .همچنین مهم است که حدود هشت هفته قبل از لیزر موهای زائد از انجام برخی فعالیت‌ها از جمله الکترولیز، اپیلاسیون بدن و کندن مو دوری کنید. از برنزه کردن بدن، حمام آفتاب نیز باید در این بازه زمانی اجتناب شود زیرا در غیر این صورت ممکن است پیچیدگی ها و نتایج محدودی را تجربه کنید.

پس از لیزر موهای زائد

پس از درمان لیزر موهای زائد، ممکن است قرمزی یا برآمدگی پوست را تجربه کنید، این طبیعی است و پزشک شما مرطوب کننده هایی را توصیه می کند که با SPF مناسب و ژل آلوئه ورا برای کمک به خنک سازی استفاده شود. اگر عوارض جانبی جدی دارید، باید در اسرع وقت با کلینیک تماس بگیرید.

کارهای دیگر:

در زیر نور ماوراء بنفش بیرون نروید، از تخت‌های آفتاب‌گیر یا محصولات برنزه کننده بین جلسات درمانی استفاده کنید.

تا 7 روز بعد از عمل از نور خورشید اجتناب کنید.

به مدت 7 روز از محصولات برنزه کننده موضعی بدون آفتاب خودداری کنید.

اگر پوست حساس یا تحریک شده است، می توانید از داروهای بدون نسخه (OTC) استفاده کنید.

اگر تاول ظاهر شد، برای راهنمایی با پزشک خود تماس بگیرید، اما در بیشتر موارد ممکن است پماد آنتی بیوتیک را تا زمان بهبودی روی آن ناحیه بمالید.

تا 2 هفته پس از عمل از هر نوع درمان پوستی دیگری خودداری کنید.

کرم ضد آفتاب را روزانه حداقل 30+ SPF بزنید.

از اپیلاسیون، کندن و یا در غیر این صورت به زور موها را جدا نکنید، تراشیدن مجاز است.

به دلیل حساسیت پوست به مدت 24 تا 48 ساعت از گرمای بیش از حد خودداری کنید مانند دوش آب گرم، سونا، جکوزی یا کیسه های گرما.

به مدت 24 ساعت از آرایش، دئودورانت یا سایر کرم‌ها یا داروهای موضعی خودداری کنید.

چه زمانی بعد از لیزر موهای زائد نتیجه را می بینم؟

احتمالاً بلافاصله پس از درمان نتایج را خواهید دید. نتایج از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است. رنگ و ضخامت موهای شما، ناحیه تحت درمان، نوع لیزر مورد استفاده و رنگ پوست شما بر روی نتایج تاثیر می گذارد. پس از اولین درمان می توانید انتظار کاهش 10 تا 25 درصدی مو را داشته باشید.




 

عوارض جانبی احتمالی چیست؟

شایع ترین عوارض جانبی جزئی هستند و 1 تا 3 روز طول می کشند. این عوارض جانبی عبارتند از:

درد و ناراحتی

تورم

سرخی

سایر عوارض جانبی احتمالی زمانی که لیزر موهای زائد توسط متخصص پوست یا تحت نظارت مستقیم متخصص پوست انجام شود، نادر است. سایر عوارض جانبی احتمالی عبارتند از:

تاول زدن

شیوع هرپس سیمپلکس (زخم سرد).

عفونت ها

جای زخم

روشن شدن یا تیره شدن پوست

با گذشت زمان، رنگ پوست تمایل به بازگشت به حالت عادی دارد. با این حال، برخی از تغییرات در رنگ پوست دائمی هستند. به همین دلیل است که مراجعه به پزشک متخصص در لیزر درمانی و آگاهی عمیق از پوست بسیار مهم است.

پیروی از دستورالعمل های متخصص پوست نیز مهم است. پیروی از دستورالعمل های قبل از درمان و دستورالعمل های بعد از درمان، خطر عوارض جانبی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

سابقه ایمنی لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر نقش مهمی در درمان بسیاری از بیماری هایی دارد که بر پوست، مو و ناخن ها تأثیر می گذارد. در سال های اخیر پیشرفت های زیادی در زمینه پزشکی لیزر صورت گرفته است. متخصصان پوست در ایجاد این پیشرفت ها پیشتاز بوده اند.

یکی از این پیشرفت ها این است که افراد بیشتری می توانند با خیال راحت لیزر موهای زائد را انجام دهند. در گذشته فقط افرادی که موهای تیره و پوست روشن داشتند می توانستند با خیال راحت لیزر موهای زائد را انجام دهند. امروزه لیزر موهای زائد یک گزینه درمانی برای بیمارانی است که موهای روشن و پوست روشن دارند و بیمارانی که پوست تیره دارند. لیزر موهای زائد باید در این بیماران با دقت زیادی انجام شود. متخصصان پوست می دانند که چه اقدامات احتیاطی را برای انجام لیزر موهای زائد ایمن و موثر انجام دهند.

اگر از موچین کردن، خرج کردن پول برای تیغ های گران قیمت و قرار ملاقات با اپیلاسیون خسته شده اید، وقت آن رسیده است که به درمان لیزر موهای زائد فکر کنید. عوارض لیزر موهای زائد بسیار کم است و زمانی که اندازه ناحیه کوچک باشد، جلسات درمان فقط چند دقیقه طول می کشد.

لیزر موهای زائد ایمن، موثر و مورد تایید FDA است.

سوختگی های اپیدرمی: اگر توسط پرسنل غیرمجاز انجام شود، لیزر موهای زائد می تواند بر روی پوست سوختگی یا اسکار ایجاد کند،بنابراین اطمینان حاصل کنید که این روش توسط یک متخصص پوست یا تحت نظر یک پزشک مجاز انجام می شود.

 


شایع ترین عوارض لیزر موهای زائد عبارتند از:

تحریک پوست. ناراحتی موقت، قرمزی و تورم پس از لیزر موهای زائد ممکن است. هر گونه علائم و نشانه ها معمولا در عرض چند ساعت ناپدید می شوند.

تغییر رنگدانه لیزر موهای زائد ممکن است پوست آسیب دیده را تیره یا روشن کند. نحوه عملکرد لیزر موهای زائد

لیزر درمانی از پرتوهای لیزر با گرمای بالا به عنوان شکل خفیف تابش استفاده می کند. در طول فرآیند، این پرتوهای لیزر گرم شده و به فولیکول‌های مو آسیب می‌رسانند.

فولیکول های موی شما درست زیر پوست قرار دارند. آنها مسئول تولید تارهای جدید مو هستند. اگر فولیکول ها از بین بروند، تولید مو به طور موقت غیرفعال می شود.

در مقابل، موچین، اصلاح و اپیلاسیون همگی موهای بالای سطح را از بین می‌برند. این روش ها فولیکول های تولید کننده مو را هدف قرار نمی دهند.

هزینه لیزر موهای زائد چقدر است؟

قیمت لیزر موهای زائد بسته به ناحیه مورد نظر و نوع دستگاه، متفاوت می باشد. برای مشاوره واطلاع از هزینه لیزر قسمت های مختلف بدن درکلینیک مروارید، با شماره های زیر تماس بگیرید.      

       09120197244             0214689421