تزریق بوتاکس و ژل لب 

شاید شما اطلاعات زیادی راجب به تزریق بوتاکس و نواحی تزریق بوتاکس و چگونگی انجام این روند شنیده باشید؛ اما اکنون ما این جا در کنار شما هستیم  که اطلاعات ارزشمندی را به زبانی ساده تر در پاسخ به این سوال که بوتاکس چیست، مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس و سوالاتی از این قبیل را در اختیار شما، بگذاریم.

 

 

 

مسلما همه انسان ها ،در قرن ۲۱ و به خصوص بانوان امروزی به زیبایی و سلامت پوست و مو خود توجه بسیاری دارند، موضوع زیبایی و سلامت،  مخصوصا در نواحی صورت که آیینه تمام نمای بروز احساسات و افکار یک فرد است، کاملا خود را نشان می دهد.

 

همه انسان ها ناخودآگاه و به صورت ذاتی، طالب زیبایی بیشتر و تداوم و بقا در زیبایی و کمالات خود  و نگه داشتن آن هستند، میل به نگه داشتن جوانی و بهره مندی از طراوات و شادابی جوانی، حتی در سنین بالاتر برای داشتن

 

 اعتماد به نفس بیشتر و توجه به جسم خود از نیازهای طبیعی و ذاتی هر انسانی است و این موضوع ارتباط مستقیمی با بحث زیبایی و تاثیر بالقوه آن بر روح و روان یک انسان دارد.

 

میل به نگه داشتن زیبایی در هر دوره ای متناسب با شرایط و پیشرفت جامعه کاملا متغیر بوده است و در هر دوره با توجه به مقتضیات آن جامعه، شاهد پیشرفت های روزافزون وروند  رو به جلوی این موضوع بوده ایم.

 

 البته این نیازبا گذشت زمان و پا گذاشتن به دوره میان سالی و انتهای جوانی، کاملا پررنگ تر می شود، امروزه تزریق بوتاکس که با آگاهی درست از نواحی تزریق بوتاکس انجام می پذیرد، یکی از محبوبترین و در عین حال جدیدترین روش های به روز دنیا به شمار می رود که با  روش های درمانی معتبر و شناخته شده، زیبایی و جوانسازی صورت شما را همچون طراوت دوره جوانی ، در آینه تمامی نمای شخصیت شما، به ارمغان می آورد و به عنوان تضمینی برای ماندگاری زیبایی شما به شمار می رود.

 

البته در این مبحث، این نکته را نیز باید کاملا توجه کرد که ابتدا شما باید اطلاعاتی راجب به بهترین مکان برای تزریق بوتاکس به دست آورید و اولین قدم را با آگاهی خود، محکم تر و روشن تر از همیشه، بردارید.

 

در این مقاله ابتدا می خواهیم به پاسخ این سوال برسیم که تزریق  بوتاکس چیست ؟نواحی تزریق بوتاکس چه نواحی می باشد؟ مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس به چه صورت است ؟!

 

 

 

 

 

 

بوتاکس چیست ؟ نواحی تزریق بوتاکس به چه صورت است؟

 

 

تزریق بوتاکس در درجه اول به دلیل کاهش ظاهر چین و چروک صورت مورد توجه قرار می گیرد،

 

 

 

 اما  امروزه یک تصور غلط رایج  در بین مردم این است که بوتاکس در واقع ماهیچه های صورت را فلج می کند. گرچه، این  امر ممکن است با مقادیر بسیار زیادی از بوتاکس اتفاق بیفتد، اما اکثر پزشکان تلاش می‌کنند تا مقداری را تزریق کنند که به بیمار اجازه می‌دهد کهفعالیت محدودی داشته باشد، اما نه آنقدر که بیش از حد در نواحی فعالیت داشته باشد و منجر به فلج شدن ماهیچه های صورت شود.

 

 در واقع تزریق بوتاکس برای جلوگیری  کامل از ابراز احساسات  و فلج کردن ماهیچه های صورت به کار برده نمی شود، بلکه صرفاً برای جلوگیری از اخم های صورت و اخم هایی که تبدیل به عادت شده و ناخواسته هستند استفاده می شود.

 

 این نکته  را هم می توانیم بیان کنیم که اگر تزریق بوتاکس به صورت حرفه ای وکاملا اصولی انجام پذیرد، هرگز اطرافیان شما متوجه تزریق بوتاکس در نواحی تزریق شده نمی شوند و این امر فقط باعث این موضوع می شود که صورت و چهره شما آرام تر و جذاب ترو سالم تر به نظر برسد.

 

 در پاسخی علمی  مربوط به این سوال که بوتاکس چیست؟ باید گفت که تزریق بوتاکس ،سیگنال‌های شیمیایی خاصی از اعصاب را مسدود می‌کند، بیشتر سیگنال‌هایی که باعث انقباض ماهیچه‌ها می‌شوند. رایج ترین کاربرد این تزریق ها شل کردن موقت ماهیچه های صورت است که باعث ایجاد چین و چروک در پیشانی و اطراف چشم می شود. تزریق بوتاکس برای درمان شرایطی که بر عملکرد بدن تأثیر می گذارد نیز استفاده می شود.  این مثالها عبارتند از:

 

 

 

 

1-چین و چروک بین ابروها که به آنها خطوط اخم، خطوط گلابلار یا یازده می گویند.

 

2-چین و چروک دور چشم که به نام پای کلاغی شناخته می شود

 

3-چین های افقی در پیشانی

 

4-خطوط در گوشه های دهان

 

5-پوست "سنگ سنگی" روی چانه

 

6- تزریق بوتاکس در بزرگسالان برای جلوگیری از سردردهای میگرنی مزمن که بیش از 15 روز در ماه رخ می دهد و 4 ساعت یا بیشتر طول می کشد استفاده می شود. بوتاکس نباید برای درمان سردرد تنشی رایج استفاده شود.

 

۷-بوتاکس نیز همچنین برای درمان تعریق شدید زیر بغل (هیپرهیدروزیس) در بزرگسالان استفاده می شود.

 

 

 

 

 

کلینیک تخصصی مروارید شهر قدس، در حال حاضر یکی از مراکز تخصصی تزریق بوتاکس در غرب تهران می باشد که با استفاده از کادر درمانی مجرب با بیش از چندین و چند سال تجربه در این زمینه و بهره مندی از مشاوره پیش از درمان،حین درمان ومراقبت های بعد از تزریق بوتاکس، درحوزه درمانی تزریق بوتاکس، جزو یکی از بهترین مکان ها برای تزریق بوتاکس به کار می رود. رعایت تمامی حقوق مربوط به افراد و نظر سنجی در مورد کیفیت خدمات رسانی کلینیک، یکی از اصولی ترین وظایف کادر درمانی و اداری این کلینیک می باشد .

 

 


 

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس به چه صورت انجام می شود؟

 

۱_بعد از یک ساعت صورت خود را به آرامی ورزش دهید مثلا بخندید اخم کنید و ابروهای خود را بالا دهید.

۲- تا چهار ساعت از لمس، مالش یا فشار فیزیکی ناحیه تزریق شده خودداری کنید زیرا ممکن است سم تزریق شده را  با این روش به نواحی دیگر بدن، انتقال دهید .

 

 ۳_همچنین برای پیشگیری از تورم و کبودی احتمالی در مبحث مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس ، می‌توان از کیسه یخ بعد از تزریق بوتاکس استفاده کرد.

 

حمام کردن پس از تزریق بوتاکس بلامانع است مشروط بر اینکه محیط حمام زیاد گرم نباشد و آب گرم هم مستقیما با صورت برخورد نداشته باشد مانعی ندارد. پس سعی کنید بعد از تزریق بوتاکس از ماندن در وان حمام و یا استفاده از حمام  بخار، پرهیز کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تزریق بوتاکس برای چه افرادی مناسب نیست ؟                       

 

 

 

 

1-افرادی که باردار و یا شیرده هستند  نباید از خدمات تزریق بوتاکس استفاده کنند

 

2- از آنجایی که بوتاکس برای همه چین و چروک ها موثر نیست، ابتدا باید با  پزشک خود مشورت کنید.

 

3- اگر به پروتئین شیر گاو حساسیت دارید، نباید تزریق بوتاکس انجام دهید.

 

4-همچنین تزریق بوتاکس برای مبتلایان به اختلالات سیستم عضلانی یا سیستم عصبی ، و افرادی که عفونتی فعال در محل تزریق بوتاکس دارند توصیه نمی شود .


 

 

اگر شما تصمیمی جدی برای انجام خدمات درمانی بوتاکس دارید می توانید با مشاوره و کسب آگاهی از متخصصان مجرب در این حوزه ، بهترین انتخاب را در این حوزه برای خود و سلامتی و تضمینی برای سلامت و زیبایی پوست خود به عمل آورید .

 

پس اولین قدم را با آگاهی محکم تر از همیشه بردارید .

 

 

 

 

 

       

 

 

     کلینیک مروارید واقع در شهر قدس، به عنوان کلینیک تخصصی تزریق بوتاکس درمانی و آرایشی، با برخورداری از امکانات به روز و کادری متخصص  وبه روز ترین متدها، همچنین  با بهره مندی از مشاوره هایی در  زمینه  تزریق بوتاکس و نواحی تزریق بوتاکس و مراقبت های  بعد از تزریق بوتاکس، در کنار شماست تا اولین قدم را با اطمینان بردارید  .....